strona startowa | Szukaj:  

M o t t o
" Ludzie powinni
nauczyŠ siŕ dziwiŠ
"

- Erich von Dńniken
Artyku│y
ZoRRoKiN // SaMuRa!
hacked
hacked
 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
 
rozwi˝ menu 
ZoRRoKiN // SaMuRa!
Ksi─ů┼╝ki
 
 
ZoRRoKiN // SaMuRa!
o nas
pisali o nas
kontakt
linki
 

cicha atrakcja Newady

Newada to bardzo gor─ůcy, suchy i pustynny stan w USA. Mimo i┼╝ graniczy od zachodu z metropoli─ů turystyczn─ů, Kaliforni─ů, sam za takowy nie jest uznawany. Mimo to rokrocznie odwiedza go coraz wi─Öcej turyst├│w, dla kt├│rych Las Vegas - kr├│lestwo hazardu i g┼é├│wna atrakcja Newady - jest drugorz─Ödnym punktem na li┼Ťcie miejsc wartych odwiedzenia. Magnesem turystycznym jest obszar wok├│┼é jednej z najtajniejszych i zarazem najbardziej znanych baz lotniczo-testowych USA.

Dreamland, Groom "Dry" Lak─Ö TR, S-4 - to obiegowe nazwy tej bazy. Na mapach lotniczych (wojskowych) widnieje ona pod nazw─ů Restricted Area R-4808E (Zakazana strefa R-4808E); media i ufolodzy lubi─ů jednak u┼╝ywa─ç innej nazwy Area 511 (Strefa 51). W bazie tej testowane s─ů technologie lotnicze, kt├│re raczej nie mog─ů pochodzi─ç wprost z umys┼é├│w ziemskich.

Gdy po roku 1947 zacz─Öto w USA eksperymentowa─ç nad nowymi technologiami lotniczymi, zrodzi┼éo si─Ö zapotrzebowanie na obszar, w kt├│rych owe technologie mog┼éyby by─ç spokojnie testowane z dala od nie powo┼éanych oczu. Jednak┼╝e chc─ůc zlikwidowa─ç wszelkie przypadki, ├│w obszar musia┼é znajdowa─ç si─Ö na terenie innej bazy lotniczej, kt├│ra gwarantowa┼éaby dodatkowe zabezpieczenie przed ciekawskimi oraz zapewni┼éa pe┼éne bezpiecze┼ästwo. Z t─ů my┼Ťl─ů w roku 1951 na pustyni nale┼╝─ůcej do Nellis Air Force Base (ACC) - najwi─Ökszej bazy lotniczej tamtych lat w USA, oddalonej kilkadziesi─ůt mil od Las Vegas, wyl─ůdowa┼é ┼Ťmig┼éowiec wojskowy, z kt├│rego wysiad┼éy dwie osoby, jedna w mundurze, druga ubrana po cywilnemu. Osobnikiem ubranym po cywilnemu by┼é najprawdopodobniej jeden z cz┼éonk├│w podstawowej kadry, p├│┼║niej g┼é├│wny in┼╝ynier lotniczy zak┼éad├│w Lockhed "Skunk Works" i zarazem jedna z czo┼éowych postaci Dark Worid (Ciemny ┼Üwiat), Ciarence "Kelly" Johnson2.

Nie wiadomo o czym rozmawiali ci panowie, lecz faktem jest, ┼╝e by┼é to pocz─ůtek Restricted lub cytuj─ůc s┼éowa Charlesa Berlitza: "Pocz─ůtek kosmicznego Watergate..." Jeszcze w tym samym roku w miejscu, gdzie ├│wcze┼Ťnie wyl─ůdowa┼é ┼Ťmig┼éowiec, powsta┼éa Area 51. By┼é to te┼╝ rok, w kt├│rym na wszystkich mapach wojskowych pojawi┼é si─Ö ma┼éy czerwony kwadracik, usytuowany w Newadzie i oznaczony jako Restricted Area R-4808E.
 
Obszar pod, nad i wok├│┼é bazy zosta┼é zamkni─Öty, ustanowiono specjalne procedury post─Öpowania z osobami, kt├│re pomimo zakazu wtargn─Ö┼éyby w pobli┼╝e bazy. Mimo ┼╝e Strefa 51 nale┼╝y do Nellis AFB ┼╝aden pilot z Nellis nie mo┼╝e w razie potrzeby awaryjnie l─ůdowa─ç na terenie Area 51 (zdarzy┼éy si─Ö dwa takie przypadki). Pracownicy z Strefy 51 transportowani s─ů samolotem pasa┼╝erskim firmy "Janet Air Lines", kt├│ra specjalnie powsta┼éa do tego celu. Kr─ů┼╝y ona swoimi samolotami (2 szt.) pomi─Ödzy Stref─ů 51 i Las Vegas, gdzie mieszka wi─Ökszo┼Ť─ç jej pracownik├│w.

Ka┼╝dy pracownik w strefy 51 posiada TSSC (Top Secret Security Clea-rance3) minimum level-l, a z regu┼éy level-2. Wok├│┼é bazy nie ma ┼╝adnych siatek ani ogrodze┼ä. Strefa 51 po┼éo┼╝ona tu┼╝ przy jedynych wzg├│rzach w okolicy, pozosta┼ée wzniesienia s─ů ju┼╝ anektowane przez baz─Ö. Na wi─Ökszo┼Ťci z nich znajduj─ů si─Ö detektory ruchu i kamery, zwyk┼ée oraz na podczerwie┼ä. Wszystkie detektory tworz─ů zygzakowat─ů sie─ç szczelnie otaczaj─ůc─ů baz─Ö.

Bezpo┼Ťrednio poza terenem anektowanym przez baz─Ö mo┼╝na spokojnie siedzie─ç i czeka─ç na stra┼╝nik├│w, lecz oni nie przyjd─ů gdy┼╝ nie ma sta┼éych i regularnych patroli stra┼╝y. Wystarczy jednak przej┼Ť─ç par─Ö metr├│w za lini─Ö detektor├│w, aby b┼éyskawicznie pojawi┼éa si─Ö stra┼╝.

Od roku 1951 nad i w Strefie 51 testowane by┼éy pojazdy lotnicze, samoloty zbudowane na bazie technologii, kt├│ra przekracza┼éa aktualn─ů wiedz─Ö techniczn─ů o co najmniej 20 lat. Z tego te┼╝ powodu zwyk┼éy laik mo┼╝e si─Ö ┼Ťmia─ç z ufolog├│w, kt├│rzy s─ů przekonani, ┼╝e te obiekty naprawd─Ö pojawiaj─ů si─Ö, ale bynajmniej nie s─ů to NOLe. To, co ┼Ťwiadkowie widz─ů i co wykonuje te dziwne manewry w powietrzu, mo┼╝e by─ç:
 
1. Samolotami zbudowanymi na bazie przyszłych technologii.
2. IAC(IdentifiedAlienCraft-Zidentyfikowany Obiekt Pozaziemski).
3. HPAC (Human Piloted Alien Craft - Pozaziemski Pojazd Pilotowany przez Człowieka).

Te obiekty ju┼╝ od dawna pojawiaj─ů si─Ö nad terenem bazy, wykonuj─ůc w powietrzu manewry, do jakich ┼╝aden nawet najnowocze┼Ťniejszy (oficjalnie) samolot nie by┼éby zdolny (skr─Öt ostrzejszy ni┼╝ 90 stopni przy pr─Ödko┼Ťci bliskiej pr─Ödko┼Ťci d┼║wi─Öku, zatrzymanie si─Ö w miejscu z pe┼énej pr─Ödko┼Ťci itd.). W┼éa┼Ťnie z powodu tych obiekt├│w strefa 51 sta┼éa si─Ö jednym z najwa┼╝niejszych punkt├│w "pielgrzymek" zapalonych ufolog├│w i ciekawskich, kt├│rzy biwakuj─ůc nocami w obszarze niedaleko linii detektor├│w bazy wpatruj─ů si─Ö w niebo, chc─ůc zobaczy─ç co┼Ť, co wed┼éug nich jest NOLem.

Najciekawsze jest to, ┼╝e bardzo cz─Östo udaje im si─Ö rzeczywi┼Ťcie co┼Ť zobaczy─ç, sfotografowa─ç lub nagra─ç kamer─ů video. I dzi─Öki temu Strefa 51 nabiera rozg┼éosu. Rozg┼éos Strefy 51 spot─Ögowa┼é si─Ö wielokrotnie 3 grudnia 1992 roku, kiedy to w wiadomo┼Ťciach sieci telewizyjnej ABC "Eyewitness News" (najcz─Ö┼Ťciej ogl─ůdany program informacyjny w USA) pokazany zosta┼é kr├│tki film przedstawiaj─ůcy obiekty znad Strefy 51. Pokazywa┼é on cztery lub pi─Ö─ç obiekt├│w nagle pojawiaj─ůcych si─Ö i ┼Ťwiec─ůcych jaskrawo. Obiekty w kszta┼écie "kuli" (kszta┼ét niedok┼éadny, gdy┼╝ wszystko dzia┼éo si─Ö noc─ů i wida─ç by┼éo tylko bij─ůce z nich ┼Ťwiat┼éo) pojawi┼éy si─Ö nagle na niebie lec─ůc w sznureczku jeden za drugim, nast─Öpnie utworzy┼éy formacj─Ö lec─ůc bardzo blisko siebie, po czym zatrzyma┼éy si─Ö w powietrzu. Sam ten manewr jak i pr─Ödko┼Ť─ç tych obiekt├│w wyklucza┼éy mo┼╝liwo┼Ť─ç, i┼╝ by┼éy to samoloty lub ┼Ťmig┼éowce. Film ten nie zosta┼é nakr─Öcony przez byle kogo, lecz przez zesp├│┼é (kamerzysta i reporter) pracuj─ůcy w┼éa┼Ťnie dla "Eyewitness News". ├ôw zesp├│┼é mia┼é w┼éa┼Ťciwie za zadanie nakr─Öci─ç co┼Ť w konwencji UFO na bazie imprezy, jaka odby┼éa si─Ö w tych dniach w Las Vegas, kt├│rej s┼éuchacze udali si─Ö noc─ů na pustyni─Ö niedaleko bazy aby... wpatrywa─ç si─Ö w niebo w poszukiwaniu NOLi. Zesp├│┼é pojecha┼é razem ze s┼éuchaczami po to, aby nakr─Öci─ç co┼Ť o nich, ale nakr─Öci┼é co┼Ť zgo┼éa innego, a mianowicie obiekt w powietrzu.

Od tego czasu w Newadzie, a dok┼éadniej w Las Vegas i okolicach Gro-om Lak─Ö, panuje prawdziwy UFO-boom, kt├│ry z roku na rok wzrasta. Wi─Ökszo┼Ť─ç biur podr├│┼╝y z Las Vegas oferuje ju┼╝ przejazdy autokarowe w okolice Groom Lak─Ö i przede wszystkim pod Black Mailbox (czarna skrzynka na listy) stanowi─ůc─ů cich─ů granic─Ö bazy.

Ten rozw├│j swoistego rodzaju turystyki sta┼é si─Ö dla pustynnych mieszka┼äc├│w Newady prawdziw─ů "mann─ů z nieba".

W artykule Pierre'a Desbrandesa "Co lata nad Groome Lak─Ö?" (UFO, nr l, 1997, str. 65) jest opis podr├│┼╝y autora autostrad─ů 375 (Highway 375) oraz jego wizyty w barze w miasteczku Rachel, gdzie wed┼éug autora na ┼Ťcianie wisz─ů zdj─Öcia kosmit├│w, a do baru przychodz─ů piloci ze Strefy 51 na piwo. Ot├│┼╝ wypowied┼║ ta jest b┼é─Ödna, a autor zosta┼é naumy┼Ťlnie wprowadzony w b┼é─ůd w┼éa┼Ťnie przez owych mieszka┼äc├│w. Dlaczego?

Ot├│┼╝ w┼éa┼Ťciciele owej knajpy Pat i Joe Travis dopiero niedawno, bo w roku 1989, byli o krok od plajty i zamkni─Öcia swojej knajpy z powodu braku klient├│w. By┼éo tak do momentu, gdy "nagle przez zamkni─Öte drzwi lokalu wlecia┼é niebieski promie┼ä i wni├│s┼é do baru wi─Öcej ciep┼éa i szcz─Ö┼Ťcia ni┼╝ zwyk┼éa butelka Jack Danielsa" - cytat Joe Travisa dla Stema (nr 21, 1996). Dalej ├│w dziwny, niebieski promie┼ä mia┼é si─Ö rzekomo zmieni─ç w kosmit─Ö Archibalda i od tego czasu ma on broni─ç w┼éa┼Ťcicieli baru przed utrat─ů go┼Ťci. Ka┼╝dy, kto chce pos┼éucha─ç ciekawych historyjek i poogl─ůda─ç reprodukcje zdj─Ö─ç na ┼Ťcianach zagryzaj─ůc "Alien Burgerem" (zwyk┼éy Hamburger z ketchupem lekko przygnieciony od g├│ry) za 2,95 dolara, mo┼╝e odwiedzi─ç Pata i Joe Travis├│w w ich knajpie o nazwie "LITTLE A'LE'INN" w miasteczku Rachel na autostradzie 375 - wystarczy wypatrywa─ç za szyldami. Lecz ktokolwiek si─Ö tam zapu┼Ťci, niech nie liczy na spotkanie z prawdziwymi Alienami, pilotami ze Strefy 51 lub nawet pracownikami Strefy 51, gdy┼╝ oni nigdy tam nie przychodzili i przychodzi─ç nie b─Öd─ů. Gubernator Newady Bob Miller mia┼é w┼éasne ciekawe i zarazem ┼Ťmieszne prze┼╝ycie z osobnikiem chc─ůcym zarobi─ç na UFO-turystyce.

Bob Miller przez trzy lata by┼é denerwowany podaniami niejakiego "Ambasadora Merlina ze spodkowego konsulatu", kt├│ry chcia┼é zarezerwowa─ç ca┼é─ů autostrad─Ö 375 dla swoich pozaziemskich braci. ├ôw "Ambasador Merlin ze spodkowego konsulatu" (jak tytu┼éuje si─Ö na wizyt├│wkach) na co-dzie┼ä nazywa si─Ö Sean Morton. Bob Miller uzna┼é i bardzo s┼éusznie, ┼╝e: "kampania reklamowa dla stanu Newada jest sto razy dro┼╝sza ni┼╝ te 3 200 dolar├│w za osiem szyld├│w". I od tego czasu autostrada 375 nosi drug─ů oficjaln─ů nazw─Ö - "Alien Highway". Codziennie po "Alien Highway" porusza si─Ö minimum 50 samochod├│w, z czego po┼éowa to tury┼Ťci prywatni lub wycieczki grupowe w autobusach, kt├│rzy pragn─ů zobaczy─ç chocia┼╝ skrawek pustyni, nad kt├│rym niedawno by┼é widziany jaki┼Ť obiekt w powietrzu. Ca┼éy rejon bez Strefy 51 by┼éby martwy, gdy┼╝ ┼╝yje z tych turyst├│w; nie znajdzie si─Ö tu mieszkaniec bez jakiej┼Ť osobistej opowie┼Ťci o UFO, nie ma tak┼╝e budynku, w kt├│rym nie by┼éoby przynajmniej jednego zdj─Öcia NOLa lub ca┼éego "Szaraka".

Tyle je┼Ťli chodzi o Stref─Ö 51 jako atrakcj─Ö turystyczn─ů. Obecnie przejd┼║my do przedstawienia tego, co bezpo┼Ťrednio powoduje, ┼╝e baza ta jest ci─ůgle oblegana. Jak ju┼╝ wspomnia┼éem, nad Stref─ů 51 by┼éy i s─ů testowane obiekty lotnicze, kt├│re o dziesi─Öciolecia wyprzedzaj─ů sw├│j czas. Na podstawie danych o obiektach i pochodz─ůcych z oficjalnych ┼║r├│de┼é informacji lotniczych (przegl─ůdy, encyklopedie specjalistyczne lotnictwa, opisy powstania, informacje z prasy lotniczej i wojskowej, oraz oczywi┼Ťcie internet) uda┼éo si─Ö niedawno odtworzy─ç histori─Ö test├│w na terenie Strefy 51.

WYKAZ OBIEKTÓW TESTOWANYCH W STREFIE 51

(fragment listy ETR/SDI)
1. XB-35/YB-49 - pierwszy wojskowy półbombowiec samoskrzydłowy, ojciec dzisiejszego B-2 Sprit. Produkcja - Northrop, rok testowania -1951.

2. U-2 - s┼éynny samolot szpiegowski z lat pi─Ö─çdziesi─ůtych i sze┼Ť─çdziesi─ůtych. Jednym z jego g┼é├│wnych konstruktor├│w by┼é "Kelly" Johnson. Samolot produkcji Lockheeda, testowany w roku 1954. (Jego rozwi─ůzania techniczne by┼éy nowoczesne, lecz nie mo┼╝na mu zarzuci─ç, ┼╝e powsta┼é na bazie technologii pozaziemskich).

3. XP-79B - samolot p├│┼ésamo-skrzyd┼éowy, mia┼é si─Ö zderza─ç z innymi samolotami i je przez to niszczy─ç. Samolot produkcji (?), rok testowania - pierwsza po┼éowa lat pi─Ö─çdziesi─ůtych.

4. A-12 - poprzednik SR-71. Tej samej firmy i konstruktora, co Blackbird testowany od 1956 roku.

5. SR-Blackbird - kr├│l nieba i samolot├│w szpiegowskich. Powsta┼é na zlecenie CIA. Po dzi┼Ť dzie┼ä jest (oficjalnie) najszybszym samolotem ┼Ťwiata (oficjalnie oko┼éo 4000 km/h, nieoficjalnie oko┼éo 5000 km/h). Samolot ten ma opr├│cz niebywa┼éej pr─Ödko┼Ťci tak┼╝e w┼éa┼Ťciwo┼Ťci Stealth (s┼éaba widoczno┼Ť─ç dla radaru). Po dzi┼Ť dzie┼ä wygl─ůda on futurystycznie jak z filmu fantastycznego. Technologia u┼╝yta do jego budowy jest nawet dzisiaj nowoczesna i nie do skopiowania. Tw├│rc─ů Blackbirda by┼é "Kelly" Johnson oraz "ciche" zak┼éady Lockheeda "Skunk Works". Blackbird bazowa┼é na A-12. Rok testowania na terenie Strefy 51: 1958-1966.

6. F-117A Nighthawk - my┼Ťliwiec bombowy zbudowany ca┼ékowicie w technologii Stealth. Niewidoczny dla radaru w kszta┼écie przypominaj─ůcym na┼éo┼╝one na siebie tr├│jk─ůty. Odegra┼é wa┼╝n─ů rol─Ö w operacji Pustynna Burza podczas wojny USA z Irakiem. Produkowany przez Lockheed Martin "Skunk Works", rok testowania w Groom Lak─Ö - 1980-1982.

7. A-12 Avenger II - lataj─ůcy tr├│jk─ůt, podobno istniej─ů tylko dwie sztuki. Jeden z najbardziej interesuj─ůcych obiekt├│w wyprodukowanych kiedykolwiek przez cz┼éowieka. Obiekt ten posiada w┼éa┼Ťciwo┼Ťci Stealth i podobnie jak B-2 Spirit nie ma ┼╝adnych pionowych cz─Ö┼Ťci kad┼éuba. Technologia wed┼éug kt├│rej zosta┼é zbudowany przekracza o minimum 20 lat nasz dzisiejszy (lata dziewi─Ö─çdziesi─ůte) stan techniki. Jest bardzo ma┼éo danych na jego temat, wiadomo jedynie, ┼╝e zosta┼é zaprojektowany i zbudowany przez McDonnel Douglas Genera┼é Dynamics. Testowany na pocz─ůtku lat osiemdziesi─ůtych.

8. Tactic Blue/B-2 Spirit - Tactic Blue by┼é no┼Ťnikiem technologicznym bombowca B-2. Bombowiec B-2 jest nast─Öpc─ů bombowca B-1B. B-2 w przeciwie┼ästwie do B-1B jest w pe┼éni niewidzialny dla radaru (B-1B by┼é s┼éabo widzialny). Jest to samolot samoskrzyd┼éowy na bazie XB-35 i YB-49, nie posiada ┼╝adnych pionowych cz─Ö┼Ťci kad┼éuba. Posiada zmienn─ů trajektori─Ö optyczn─ů, to znaczy, ┼╝e z ka┼╝dego punktu, z kt├│rego na niego patrzymy, inaczej wygl─ůda. Zbudowany na bazie kompozytowej technologii Stealth przekraczaj─ůcej nasz─ů wiedz─Ö techniczn─ů o lata. Producent - Northrop, data testowania w strefie 51 - oko┼éo roku 1984.

9. Dark Star - pe┼éna nazwa Tier III Minus UAV. Szpiegowski samolot bezza┼éogowy. Posiada w┼éa┼Ťciwo┼Ťci stealth i ma nietypow─ů budow─Ö. Posiada zmienn─ů trajektori─Ö optyczn─ů (patrz pkt. 8 B-2). Technologia, wed┼éug kt├│rej zosta┼é opracowany, wyprzedza nasz czas o dziesi─Öciolecia, co zgodnie twierdz─ů specjali┼Ťci z dziedziny lotnictwa wojskowego. Prezentacja dokonana w roku 1995 odby┼éa si─Ö pod przymusem, gdy┼╝ samolot mia┼é by─ç pokazany dopiero oko┼éo roku 2000, ale jacy┼Ť hakerzy w┼éamali si─Ö do komputera jednej z firm produkuj─ůcych ten cud techniki i wzi─Öli pierwsze zdj─Öcia oraz dane dotycz─ůce budowy. W dzie┼ä po w┼éamaniu, informacje te znalaz┼éy si─Ö w internecie i dotar┼éy do wszystkich zainteresowanych na ┼Ťwiecie. Jest ju┼╝ oblatywany wi─Ökszy model Dark Star. Producent - Lockheed Martin "Skunk Works" Boeing. Data testowania w Strefie 51 (potwierdzona zdj─Öciami) 1992-1995.

Te wy┼╝ej wymienione samoloty to tylko fragment listy obiekt├│w testowanych w Strefie 51 od czasu jej powstania. Jednak ten fragment jest moim zdaniem najciekawszy i poza tym wielokrotnie potwierdzony z r├│┼╝nych ┼║r├│de┼é. To s─ů samoloty (obiekty, o kt├│rych oficjalnie wiadomo, ┼╝e nie jest trudno czego┼Ť si─Ö o nich dowiedzie─ç, chocia┼╝ zdarzaj─ů si─Ö wyj─ůtki). Lecz co zrobi─ç z obiektami, kt├│re oficjalnie nie istniej─ů, ale s─ů testowane w Strefie 51. Podobnie jak kr├│l niebios SR-71 Blackbird F-117Ajest samolotem bardzo nowoczesnym i do tego trzecim z najdro┼╝szych samolot├│w USA (po B-2 i SR-71 Blackbir-dzie). Obydwa samoloty po raz pierwszy zosta┼éy zaprojektowane w czasach, gdy dla jednych radio a dla innych telewizor czarno-bia┼éy by┼éy szczytem technologii telekomunikacyjnej. Gdy F-117A by┼é stacjonowany w Strefie 51 to ka┼╝dy egzemplarz samolotu (20) mia┼é w┼éasny hangar i obs┼éug─Ö, podobnie Blackbird - ka┼╝dy jego egzemplarz (12 sztuk) mia┼é w Strefie 51 swoje miejsce i obs┼éug─Ö. Modele te byty pieszczone i dogl─ůdane, jakby byty z czystego z┼éota. Dzia┼éo si─Ö tak do roku 1982, kt├│ry by┼é czarnym rokiem w ┼Ťwiecie przemian tego, co w nim czarne:
 
- zlikwidowano MJ-12;
- na miejsce MJ-12 utworzono NRO (National Reconnaissance Of-fice);
- wszystkie egzemplarze F-117A przekwaterowano do nowego miejsca;
- za┼éo┼╝ono now─ů baz─Ö o charakterze lotniczym specjalnie dla samolotu F-117A - by┼éa to baza w Tonopah;
- kilka egzemplarzy SR-71 Blackbird przekwaterowano ze Strefy 51 do innych baz;
- poszerzono obszar anektowany przez Stref─Ö 51;
- przebudowano baz─Ö.

Co by┼éo a┼╝ tak wa┼╝ne, ┼╝e w┼éa┼Ťnie wtedy najnowocze┼Ťniejsze samoloty USA piel─Ögnowane niczym z┼éote jajka zosta┼éy przeniesione w inne miejsce? Po co powi─Ökszono Stref─Ö 51? Odpowiedzi─ů na te pytanie mo┼╝e by─ç fakt, ┼╝e w roku 1982 w rejestrze projekt├│w bud┼╝etowych USA po raz pierwszy pojawi┼éa si─Ö nazwa projektu lotniczego AURORA. Projekt ten zu┼╝ywa┼é tak du┼╝o pieni─Ödzy, ┼╝e czarne bud┼╝ety nie wystarcza┼éy i oficjalnie poproszono o dodatkowe pieni─ůdze. Po dzi┼Ť dzie┼ä nie wiadomo, czym jest AURORA. Wed┼éug ekspert├│w nie jest to pojazd lotniczy o znanej nam budowie, ma to by─ç co┼Ť ca┼ékiem nowego. Faktem jest, ┼╝e oficjalnie wiadomo o istnieniu projektu AURORA, ale od momentu kiedy po raz pierwszy pojawi┼éa si─Ö ta nazwa, do dzi┼Ť nic nie wiadomo na jego temat. ┼╗aden projekt nie by┼é tak d┼éugo utrzymywany w tajemnicy jak ten. Nawet projekt ameryka┼äskich bomb j─ůdrowych "Manhattan" nie mia┼é tak wysokiego stopnia tajno┼Ťci jak AURORA. AURORA jest wi─Öc supertajnym projektem lotniczym nowej generacji, lecz nie jest to jedyny tajny obiekt lotniczy USA. Pozosta┼ée to NASP oraz X-30; okre┼Ťlenie, ┼╝e NASP oznacza National Aero Space Pian─Ö nie jest logiczne gdy┼╝ po polsku oznacza to:

Pa┼ästwowy Samolot Powietrzno-Kos-miczny. Ta nazwa ma mniej wi─Öcej tyle samo sensu co powiedzenie "mas┼éo ma┼Ťlane". Samoloty z symbolem X i numerem, to maszyny do bada┼ä konstrukcyjnych oraz samoloty do bicia rekord├│w. Znany jest model X-29 i model X-31 (w Europie A-31) - obydwa s─ů samolotami o wysokiej manewrowo┼Ťci, lecz nie ma ┼╝adnych danych na temat samolotu X-30.

AURORA, NASP, X-30 - na ich temat kr─ů┼╝─ů tylko pog┼éoski, a i same obiekty s─ů jedyne w swoim rodzaju; nie wiadomo, czy chodzi o jeden i ten sam obiekt, czy mo┼╝e o dwa lub trzy ca┼ékiem r├│┼╝ne. Temat tych trzech obiekt├│w jest fascynuj─ůcy i na pewno warty osobnego opracowania.

Jakie miejsce w USA nadawa┼éoby si─Ö lepiej do testowania tych trzech obiekt├│w ni┼╝ supertajna Strefa 51. Jedno jest pewne, technologia u┼╝yta do budowy tych obiekt├│w jest tak zaawansowana, ┼╝e nie mo┼╝e pochodzi─ç z ziemskich ┼║r├│de┼é. ┼Üwiadczy─ç mog─ů o tym cho─çby sumy! Mianowicie na rok 1997 z bud┼╝etu ameryka┼äskiego na nowe technologie lotnicze przeznaczono 11 miliard├│w dolar├│w, a z czarnych bud┼╝et├│w na pewno drugie tyle. Przy takich sumach nie dziwi fakt polepszenia bezpiecze┼ästwa i powi─Ökszenia obszaru wok├│┼é Strefy 51. Jednak┼╝e wypowied┼║ dr─ů Boyle'a, ┼╝e rzekomo zamaskowani osobnicy przestrzelili mu ko┼éo, gdy jecha┼é wzd┼éu┼╝ teren├│w Strefy 51, nie jest prawdopodobna. Przecz─ů temu trzy fakty:
 
1. Na gor─ůcej, z regu┼éy bezludnej pustyni, furgonetka i zamaskowani osobnicy od razu wpadaj─ů w oczy.

2. Nie ma ┼╝adnego ┼Ťladu przestrzelenia; gdyby na przyk┼éad znaleziono kule, zrobi┼éoby si─Ö bardzo g┼éo┼Ťno wok├│┼é tej sprawy i wtedy zdarzenie takie by┼éoby oficjalnym potwierdzeniem, ┼╝e rz─ůd USA co┼Ť w Groom Lak─Ö ukrywa, a to jest ostatnia rzecz, jak─ů by to towarzystwo sobie ┼╝yczy┼éo.

3. Dr Boyle znajdowa┼é si─Ö wtedy poza pasmem 5 mil (oko┼éo 8 km) od bazy, czyli poza stref─ů efektywnego dzia┼éania wojska. Wed┼éug ameryka┼äskiej ustawy o ochronie obiekt├│w rz─ůdowych i tajnych, broni palnej u┼╝yto by dopiero w strefie Medium Securify, kt├│ra (w tym wypadku) ci─ůgnie si─Ö w odleg┼éo┼Ťci 3-4 mil od Strefy 51.

Oboj─Ötnie jak na to patrze─ç, Strefa 51 by┼éa i jest jedn─ů z najwi─Ökszych i najciekawszych zagadek zwi─ůzanych ze zjawiskiem UFO. Pr─Ödzej czy p├│┼║niej tak┼╝e i zagadka wok├│┼é bazy w Go-om "Dry" Lak─Ö zostanie rozwi─ůzana, zw┼éaszcza bior─ůc pod uwag─Ö szybki post─Öp w rozwoju my┼Ťli ufologicznej w ostatnich latach.

Przypisy:

l. Area 51 (Strefa 51) to popularna nazwa nadana przez autor├│w publikacji ufologicznych a pochodz─ůca od numeru sektora (S-51), kt├│ry znajduje si─Ö obok bazy i zawiera agregaty, anteny nadawcze oraz zbiorniki (?).

2. Ciarence "Kelly" Johnson jest człowiekiem, o którym się mówi, że był jednym z twórców Dark World. Spod jego ręki wyszły samoloty i obiekty lotnicze, w których wykorzystywano technologie "nie z tej ziemi".

3. Top Secret Securify Clearance - zgoda na poznanie tajemnic dotycz─ůcych obrony kraju (level 1-5).

Literatura wykorzystana:

1. Ciaus Lutterbeck, "Aufdem Hig-hway 375 sind die Ufos los", Stem, nr 21, 1996.
2. E.T. Raubal, "Groom "Dry" Lak─Ö Test Rang─Ö", The Observer, nr 3, 1996.
Literatura, kt├│r─ů warto przeczyta─ç:
1. Andreas von Rety i, DasAlien Imperium, Langen Muller Verlag, Miin-chen,1995.
2. Maurice Chatelain, Wysłannicy z Kosmosu, Wydawnictwo 4 & F, Warszawa, 1992.
3. Webster, Donovan, "Area 51", The New York Times Magazine, czerwiec 26, 1994.
4. Bili Sweetman, Aurora - The Pentagon 's Secret Hypersonic Spyplane, Os- ceola/WI: Motorbooks, 1993.
5. SDI Open E-mail to all (co) users nr 0023/96 "Dreamland IV".
6. SDI Open E-mail to all (co) users nr 0017/96 "Dreamland III".

Inne:

1. Taft Magazyn na Pro Sieben, "Area 51", marzec 1997.
2. Area 51 Sonderprogramm na Kabel, l maja 1997.
3. Taff Magazyn na Pro Sieben, "Area 51/UFO", styczeń 1997.
4. "Phantastische Phnomene" mit Re-iner Holbe na Sat l, czerwiec 1995.
5. "Eyewitness News", ABC, 3.12.1992.

Eugeniusz Tomasz Raubal - "CZAS UFO" nr 4 1998

 

Liczba odwiedzin: 615 445

 
Archiwum nowoÂci


UMARŁ PAPIEŻ - ŚWIAT POGRĄŻONY W ŻAŁOBIE...

.....>>> (02-04-2005)



Chupacabra w Polsce!!!

Incydent mia│ miejsce w sierpniu 1998 roku w okolicach Radomia (obrze┐a Puszczy Kozienickiej). Potwora spostrzeg│o dwˇch ludzi, ktˇrzy w lesie prawdopodobnie kradli drzewo. W tamtym rejonie odnaleziono rˇwnie┐ trzy martwe kozy...>>> (22-09-2004)



Wylatowskie piktogramy z lotu ptaka

Prezentujemy zdjŕcia piktogramˇw powsta│ych w Wylatowie w 2004 roku. Fotografie wykonano z "pok│adu" motolotni. Zdjŕcia dziŕki uprzejmoÂci IRG TORUĐ...>>> (09-08-2004)



Relacja z VIII UFO FORUM we Wrocławiu

Ju┐ po raz ˇsmy z kolei w Centrum Kultury Agora we Wroc│awiu odby│o siŕ UFO Forum. Tym razem w sobotŕ 27 marca 2004 roku. Pomys│odawc▒ jak i g│ˇwnym organizatorem jest jeden z czo│owych polskich znawcˇw tematyki ufologicznej - Janusz Zagˇrski...>>> (30-03-2004)


Na tropie diabła w Lublinie
(19-01-2005)

Czy naprawd─Ö potrzebna?
(19-01-2005)

Wilkołaki
(29-12-2004)

Lataj─ůcy talerz z Szambali
(29-12-2004)

Zderzenia planetoidy z Ziemi─ů nie b─Ödzie - alarm odwo┼éany
(28-12-2004)

Spotkanie z UFO we wsi Brodowo
(14-12-2004)

Zagadkowe błyski nad Pacyfikiem i Morzem Karaibskim
(09-12-2004)

Raport z "Doliny ┼Ťmierci"
(26-11-2004)

UFO nad ┼üodzi─ů
(25-11-2004)

Nawiedzony dom?
(25-11-2004)

Załoga porwana przez UFO
(19-11-2004)

Nowy rekord pr─Ödko┼Ťci!
(19-11-2004)

Marsjańskie Dossier
(17-11-2004)

Człowiek-sowa
(15-11-2004)

Ślady Pterozaura w Polsce!
(15-11-2004)

Gigantophis - w─Ö┼╝e giganty
(14-11-2004)

Lodowe "prezenty" z nieba
(14-11-2004)

Spotkanie z UFO nad Atlantykiem
(04-11-2004)

Nowy gatunek człowieka!
(30-10-2004)

Fenomen krwawi─ůcych drzew
(30-10-2004)

Paranormalne spotkania na autostradzie
(30-10-2004)

Bryła lodu...
(26-10-2004)

Mimikra
(26-10-2004)

Wrak UFO w Wielkim Kanionie?
(11-10-2004)

Tajemnice Strefy 51
(05-10-2004)

Kr─Ögi na polach i Stonehenge-2?
(05-10-2004)

Bliskie spotkanie w Lelowie?
(27-09-2004)

Tajemniczy podarunek
(25-09-2004)

Powt├│rka z Tunguski?
(25-09-2004)

Nieznane zwierz─Ö zastrzelone w Nikaragui
(20-09-2004)

Czarna zaraza - "prezent" z odleg┼éej przesz┼éo┼Ťci?
(20-09-2004)

Spotkanie z tajemnicz─ů istot─ů
(20-09-2004)

Piktogram w Łodzi
(07-08-2004)

Kolejne zdjęcia piktogramu ze Strzyżawy koło Bydgoszczy
(16-07-2004)

Sfilmowany moment tworzenia piktogramu w Wylatowie!!!
(11-07-2004)

Zdj─Öcia drugiego znaku w Wylatowie
(10-07-2004)

Kolejny piktogram w Wylatowie!
(10-07-2004)

Piktogram pod Bydgoszcz─ů (Fordon)
(10-07-2004)

Piktogram pod Bydgoszcz─ů
(08-07-2004)

Jest pierwszy znak w Wylatowie!!!
(06-07-2004)

Zdjęcia "dziwnych mgieł"
(16-06-2004)

Rysunki agroznaków ze Złotowa
(15-06-2004)

Piktogramy w Zamku Bierzgłowskim
(15-06-2004)

Agrosymbol w Złotowie
(27-05-2004)

UFO nad Meksykiem - film
(22-05-2004)

Zdj─Öcia agroznaku z ┼╗abienka
(17-05-2004)

Piktogram w ┼╗abienku
(16-05-2004)

UFO nad Meksykiem
(12-05-2004)

UFO nad Rzeszowem
(08-05-2004)

 
(c) 2004 - 2008 www.ufoinfo.pl
Wszelkie prawa zastrze┐one
TreÂci i opinie zawarte w publikowanych materia│ach na UFOinfo.pl nie s▒ zawsze zgodne
z opiniami i pogl▒dami redakcji. Ka┐dy Autor ma suwerenne prawo do umieszczania w│asnych
opinii w swoich publikacjach.