M o t t o
" Ludzie powinni
nauczyŠ siŕ dziwiŠ
"

- Erich von Dńniken
Artyku│y
ZoRRoKiN // SaMuRa!
hacked
hacked
 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
ZoRRoKiN // SaMuRa!
cicha atrakcja Newady
UFO - amerykańskie programy badawcze
Hindus "niejadek"
Gigantyczne rysunki na Palpa Plateau
UFO nad stolic─ů Azerbejd┼╝anu
Kosmiczne Graffiti
Nieznani sprawcy podwodnych katastrof
Rosyjscy kosmonauci m├│wi─ů o UFO
UFO nad G├│r─ů Olimp
Agenci Manipulacji
Cała prawda o tragedii WTC
Lataj─ůcy talerz z Szambali
Statek obcych na ziemskiej orbicie?
Szamballa w cieniu Kajłasu
Agrosymbole w Rosji
AIDS: Broń B czy prezent od Kosmitów?
Artefakt z dna Morza Północnego
Piktogramy piaskowe w Namibii
Majestic 12
Jak to jest z tym "Tr├│jk─ůtem Bermudzkim"?
Kosmita znaleziony na poddaszu
Białe ognie nad górami
Czym jest UFO?
Poszukiwania Shambhalli-Agharty
UFO spada na ziemi─Ö w Arabii Saudyjskiej
Strefa 51
Gwiezdne posłanie w łanach zboża?
CIA prosi o informacje o UFO
incydent w Roswell
Wunderwaffe
nadz├│r UFO, terroryzm i Bush
twarz na Marsie
Cztery agroformacje wzdłuż dawnej E-4
Orbs - raport
odkrycie stulecia - fałszywka?
l─ůdowanie na Ksi─Ö┼╝ycu
MIB - ludzie w czerni
tajemnicze rysunki z Nazca
Tunguska eksplozja
tajemnicza Aurora
Czy to NOLe zaciemniły USA?
Pozaziemscy terrory┼Ťci?
72 godziny u obcych
Rosyjscy kosmonauci o UFO
Incydent Salta '95
To zdarzyło się na Kanarach...
Ksi─Ö┼╝yc: o jeden most za daleko?
Estonia: Kosmiczny desant na szosie
Fenomen 11 pa┼║dziernika
Nieznane zwierz─Ö...
Ślad niebiańskiego przybysza
Tajemnice Strefy 51
Wrak UFO w Wielkim Kanionie?
Ostrze┼╝eni przez UFO
Paranormalne spotkania...
 
zwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
rozwi˝ menu 
 
 
rozwi˝ menu 
ZoRRoKiN // SaMuRa!
Ksi─ů┼╝ki
 
 
ZoRRoKiN // SaMuRa!
o nas
pisali o nas
kontakt
linki
 

Fantomy bieguna północnego

Robert K. Le┼Ťniakiewicz

Tytu┼é tego artyku┼éu nawi─ůzuje do ksi─ů┼╝ki fantastyczno-naukowej „Phantom of the Poles” autorstwa Williama Reeda, w kt├│rej podobno opisuje si─Ö niezwyk┼ée wydarzenia, kt├│re mia┼éy miejsce w czasie eksploracji Arktyki i Antarktyki. Nie czyta┼éem jej – polskie wydanie oczywi┼Ťcie nie powsta┼éo, bowiem jak to zawsze u nas t┼éucze si─Ö ch┼éam byle jaki, byle zagraniczny, za┼Ť naprawd─Ö interesuj─ůca literatura jest w podziemiu. Jak zwykle...

Tr├│jk─ůt Bermud├│w w Arktyce?...

 Oczywi┼Ťcie wszyscy znaj─ů z literatury, medi├│w, Internetu niezwyk┼ée wydarzenia, kt├│re rozgrywa┼éy si─Ö i rozgrywaj─ů nadal w Tr├│jk─ůcie Bermudzkim czy Tr├│jk─ůcie Smoka na Morzu Diabelskim. O znikaj─ůcych statkach i samolotach, o znikaj─ůcych za┼éogach... Podawano r├│┼╝ne wersje wydarze┼ä i r├│┼╝ne wyt┼éumaczenia – jedne warte drugich, a wszystkie do niczego. Tak zatem pasjonuj─ůca tajemnica niepokoi, i trudno jest si─Ö oprze─ç jej z┼éowrogiemu urokowi, a ┼╝e Bieguny naszej planety wpisuj─ů si─Ö w siatk─Ö ogromnego kryszta┼éu, jakim jest Ziemia, wi─Öc i tam tak┼╝e powinny dzia─ç si─Ö dziwne rzeczy – i dziej─ů si─Ö.

Rzecz w tym, ┼╝e wydarzenia, o kt├│rych b─Ödzie tu mowa, rozgrywa┼éy si─Ö w Arktyce. To ziemie i morza pokryte grubym na wiele metr├│w lodem, gdzie w dzie┼ä i w nocy trwaj─ů wielostopniowe mrozy, szalej─ů wichry i zamiecie ┼Ťnie┼╝ne, gdzie gnane wiatrem lody s─ů w stanie zmia┼╝d┼╝y─ç statek jak ┼éupin─Ö. ┼Ümier─ç cz┼éowieka w tych warunkach jest czym┼Ť normalnym, wpisanym w codzienn─ů rutyn─Ö polarnika. Ca┼éa nasza wiedza zebrana przez pokolenia, a za kt├│r─ů przysz┼éo drogo Ludzko┼Ťci zap┼éaci─ç, zmierza do tego, by prze┼╝ywalno┼Ť─ç polarnika by┼éa jak najd┼éu┼╝sza w tych ekstremalnych warunkach. Dzi┼Ť jest to oczywiste, ale kilkadziesi─ůt lat temu liczy┼éy si─Ö tylko odkrycia geograficzne i interesy wielkich korporacji, a ludzie byli spisywani na straty.

Tak te┼╝ by┼éo za czas├│w kapitana Henry’ego Hudsona (1550-1611), kt├│ry usi┼éowa┼é znale┼║─ç tzw. Przej┼Ťcie P├│┼énocno-Zachodnie, co wymaga┼éo op┼éyni─Öcia kontynentu p├│┼énocnoameryka┼äskiego od p├│┼énocy. Upragniony szlak morski do Azji, kt├│ry by┼éby niezale┼╝ny od podzia┼éu ┼Ťwiata dokonanego na mocy traktatu w Tordesillas i bulli papie┼╝a Aleksandra VI – na mocy kt├│rej ┼Ťwiat podzielono wzd┼éu┼╝ linea di mercatione (1493-94)  – kt├│ra przebiega┼éa ok. 2.000 km na zach├│d od archipelagu Wysp Zielonego Przyl─ůdka - oraz traktatu w Saragossie (1529) dziel─ůcych ┼Ťwiat na strefy wp┼éyw├│w Portugalii na wschodzie i Hiszpanii na zachodzie. Hudson pop┼éyn─ů┼é na ten szlak, ale niew┼éa┼Ťciwie dobra┼é sobie towarzyszy i w rezultacie buntu za┼éogi swego statku Discovery zosta┼é wraz z synem i siedmioma oddanymi mu cz┼éonkami za┼éogi spuszczony na wod─Ö Zatoki Hudsona bez ┼Ťrodk├│w do prze┼╝ycia. Jego cia┼éa ani ┼éodzi nie odnaleziono nigdy. Nikt nie zna jego dalszych los├│w. Pono─ç jego duch nawiedza statki, kt├│re czeka zag┼éada... A wszystko to sta┼éo si─Ö w 1610 a. D. [1 na mapce.]

Dziwne wydarzenie spotka┼éo za┼éog─Ö rosyjskiego statku Swiatoj Pawie┼é, kt├│ry pod dow├│dztwem kapitana Aleksieja Czirikowa znalaz┼é si─Ö w pobli┼╝u jakiej┼Ť wyspy o zalesionych stokach tamecznych g├│r. Licz─ůc na przychylno┼Ť─ç tubylc├│w, kapitan wys┼éa┼é na jej brzeg ┼é├│d┼║ za┼éadowan─ů towarami z dziesi─Öcioosobow─ů za┼éog─ů. Kiedy po dw├│ch dobach ┼é├│d┼║ nie wr├│ci┼éa – wys┼éano za ni─ů czteroosobowy rekonesans. Tak┼╝e i ci zwiadowcy nie powr├│cili i nigdy ich nie znaleziono. Dzi┼Ť przypuszcza si─Ö, ┼╝e by┼éo to u brzeg├│w wyspy Attu, w archipelagu Aleut├│w, w roku Pa┼äskim 1740... [2]

W czerwcu 1899 roku, na Biegun wyprawi┼éa si─Ö w┼éoska ekspedycja ksi─Öcia Luigi Amadeo di Savoia na statku Stella Polare. Biegun mia┼é by─ç zdobyty przez g┼é├│wna grup─Ö polarnik├│w asekurowan─ů przez dwie grupy wsparcia, z kt├│rych ka┼╝da sk┼éada┼éa si─Ö z 3 os├│b i 102 psy, kt├│re ci─ůgn─Ö┼éy pot─Ö┼╝nie wy┼éadowane sanie. Bieguna nie zdobyto, za┼Ť trzyosobowa grupa wsparcia dowodzona przez por. Queriniego nigdy nie wr├│ci┼éa do bazy, co mia┼éo miejsce w czerwcu 1900 roku. [3]

Wyspy widma i...

Arktyka ma swe legendy, a jedn─ů z nich jest opowie┼Ť─ç o tajemniczej, znikaj─ůcej wyspie zwanej od nazwiska odkrywcy Ziemi─ů Sannikowa. Europejska geografia zna takie „znikaj─ůce” czy „w─Ödruj─ůce” wyspy na Atlantyku: Antilia, Hy-Brysail czy O’Brazil albo Brazile, Wyspa Siedmiu Miast i inne, kt├│re naprawd─Ö istnia┼éy tylko w imaginacji ┼Ťredniowiecznych geograf├│w i kosmograf├│w, a kt├│re znika┼éy z map w miar─Ö poznawania Atlantyku, i dzisiaj przypominaj─ů je tylko nazwy konkretnych obiekt├│w geograficznych: Antyle czy Brazylia. Tak┼╝e Ocean Arktyczny czy jak go nazywaj─ů Rosjanie – P├│┼énocny Ocean Lodowaty – ma swoje „znikaj─ůce” czy „w─Ödruj─ůce” wyspy – Ziemia Sannikowa, Ziemia Andriejewa. Dwie z nich istnia┼éy naprawd─Ö i faktycznie sk┼éada┼éy si─Ö z lodu naniesionego pr─ůdami morskimi i spi─Ötrzonego przez sztormy oraz lodu kopalnego – by┼éy to Wyspa Wasilewskaja (znik┼éa w 1912 roku) i Wyspa Siemionowska (znik┼éa w 1936 roku). I w┼éa┼Ťnie do Ziemi Sannikowa wyprawi┼é si─Ö s┼éynny rosyjski polarnik baron Eduard W. Toll (1858-1902), kt├│ry z drugim uczonym i dwoma Nie┼äcami dotarli do Wyspy Benetta w 1902 roku. Tam znaleziono ich ostatnie ┼Ťlady i dziennik, co mia┼éo miejsce w 1909 roku. Czterech m─Ö┼╝czyzn rozp┼éyn─Ö┼éo si─Ö w bia┼éej pustce Arktyki bez ┼Ťladu. Jak w Tr├│jk─ůcie Bermudzkim czy na szczytach Czerwonych Wierch├│w w Tatrach... [4]

... sterowce nad Arktyk─ů

No i w┼éa┼Ťnie na poszukiwania legendarnych wysp Arktyki wyprawili si─Ö Niemcy i Rosjanie w 1931 roku sterowcem LZ-127. By┼éa to naprawd─Ö doskonale zorganizowana wyprawa statkiem powietrznym o d┼éugo┼Ťci 237 metr├│w, szeroko┼Ťci 30 i wysoko┼Ťci 34 metr├│w. Og├│lna pojemno┼Ť─ç wszystkich balonet├│w sterowca wynosi┼éa 105.000 m3, za┼Ť pi─Ö─ç silnik├│w o mocy 2.650 KM nadawa┼éy masie w┼éasnej LZ-127 wynosz─ůcej 62 tony plus 23 tony payloadu pr─Ödko┼Ť─ç 128 km/h. Praktyczny zasi─Ög tego statku powietrznego wynosi┼é 11.250 km. Najpierw pokonano tras─Ö Berlin – Szczecin – Ko┼éobrzeg – Visby – Helsinki – Leningrad (dzisiaj Sankt Petersburg) - gdzie na pok┼éad dokooptowano ekip─Ö radzieckich uczonych, kt├│rzy potem polecieli dalej do Wysp Nowosyberyjskich. Chodzi┼éo o konkretne rozstrzygni─Öcie kwestii istnienia Ziemi Sannikowa i Ziemi Andriejewa, nast─Öpnie statek powietrzny skierowano na Tajmyr i z powrotem do Berlina. W ci─ůgu 110 godzin LZ-127 pokona┼é odleg┼éo┼Ť─ç 13.200 km. Ziemi Sannikowa i Ziemi Andriejewa nie znaleziono. Pozosta┼éy one jedynie na kartach powie┼Ťci Leonida P┼éatowa „Archipelag Znikaj─ůcych Wysp” i „Kraina Siedmiu Traw”... Ta wyprawa, to pe┼ény tryumf ludzkiej nowoczesno┼Ťci my┼Ťlenia i techniki! W ci─ůgu czterech i p├│┼é dnia z pok┼éadu sterowca zbadano tak wielk─ů przestrze┼ä, kt├│r─ů z lodo┼éamaczy badano by co najmniej przez trzy lata! To chyba po tej wyprawie w polskich szko┼éach przedwojennych na lekcjach geografii m├│wiono taki wierszyk:

Od Bieguna do Bieguna

P─Ödzi balon Zeppelina

Aż urwała mu się lina

I p─Ök┼é balon Zeppelina... 

Ale jeszcze wcze┼Ťniej, bo w dniu 15 kwietnia 1928 roku, w Arktyk─Ö startuje wyprawa sterowca Italia, dowodzona przez gen. Umberto Nobilego (1885-1978). Italia, to r├│wnie┼╝ statek powietrzny o kubaturze 19.000 m3, d┼éugo┼Ťci 115 m, szeroko┼Ťci 18,5 m i wysoko┼Ťci 38 m. Trzy silniki o mocy 720 KM nadawa┼éy jej 40-tonowej masie pr─Ödko┼Ť─ç 120 km/h. Statek powietrzny wzlecia┼é w niebo w Mediolanie, o godzinie 02:00 i skierowa┼é si─Ö na Triest, gdzie skr─Öci┼é na p├│┼énoc kieruj─ůc si─Ö do Oslo, sk─ůd mia┼é polecie─ç dalej do Vadsø nad fiordem Varanger, a dalej do King’s Bay, sk─ůd mia┼é si─Ö zacz─ů─ç atak na Biegun. Niestety – na trasie sterowiec wpad┼é w siln─ů burz─Ö, kt├│ra zagna┼éa go nad W─Ögrami i S┼éowacj─ů nad Karpaty, potem Polsk─Ö i finalnie wyl─ůdowa┼é w miejscowo┼Ťci Jezierzyce k./S┼éupska, gdzie przez dwa tygodnie dokonywano niezb─Ödnych napraw. Pono─ç hangar dla Italii sta┼é tam jeszcze po II Wojnie ┼Üwiatowej – jak podaje Stefania Sempo┼éowska w ksi─ů┼╝ce „Na ratunek”.

Italia osi─ůgn─Ö┼éa Biegun P├│┼énocny, ale w drodze powrotnej uleg┼éa katastrofie i by─ç mo┼╝e ten wierszyk szkolny dotyczy┼é wcale nie lotu LZ-127, a w┼éa┼Ťnie Italii? Genera┼é Nobile prze┼╝y┼é katastrof─Ö, ale sp─Ödzi┼é na lodach prawdziw─ů polarn─ů Odysej─Ö. Na pomoc z Norwegii wyruszy┼é s┼éynny badacz polarny, pogromca Bieguna Po┼éudniowego - Roald Amundsen (1872-1928). Polecia┼é on pot─Ö┼╝nym hydroplanem Latham 20 (wed┼éug innych ┼║r├│de┼é by┼é to Latham 02) z Tromsø do King’s Bay, w czerwcu 1928 roku. Lecia┼é tam koordynowa─ç operacj─Ö poszukiwawczo-ratownicz─ů, kt├│ra zgromadzi┼éa 16 statk├│w, kilkadziesi─ůt samolot├│w i 1.500 ludzi r├│┼╝nych narodowo┼Ťci. By zapanowa─ç nad tym ┼╝ywio┼éem trzeba by┼éo silnej i do┼Ťwiadczonej r─Öki i ch┼éodnego, kalkuluj─ůcego umys┼éu. Tylko Amundsen m├│g┼é podo┼éa─ç temu zadaniu. I nie dokona┼é tego, bowiem ostatni raz widziano go z pi─Öcioma towarzyszami – francuskimi lotnikami – jak odlecia┼é z Tromsø. W godzin─Ö po starcie Amundsen pyta┼é przez radio o stan lod├│w na p├│┼énoc od Wyspy Nied┼║wiedziej. Potem jaki┼Ť statek odebra┼é bardzo s┼éabe sygna┼éy SOS, ale nie m├│g┼é ustali─ç, sk─ůd pochodzi┼éy. A potem w eterze zapanowa┼éa cisza i nikt nigdy wi─Öcej nie zobaczy┼é Amundsena i jego towarzyszy – jak podaj─ů to Alina i Czes┼éaw Centkiewiczowie oraz Franti┼íek B─Ťhounek – notabene, jeden z uczestnik├│w wyprawy Nobilego. Rozbitk├│w z Italii uratowa┼é w ko┼äcu radziecki lodo┼éamacz, weteran polarnych akcji ratunkowych, s/s Krasin.

Jesieni─ů 1929 roku, w okolicach Wyspy Nied┼║wiedziej wy┼éowiono dodatkowy zbiornik paliwa z napisem Latham 20, za┼Ť nieco p├│┼║niej jeden z p┼éywak├│w hydroplanu z takim┼╝ napisem. Uznano to za dow├│d, ┼╝e Amundsen i jego ludzie zgin─Öli w katastrofie lotniczej pomi─Ödzy Wysp─ů Nied┼║wiedzi─ů a Spitzbergenem, ale czy na pewno?... [5]

Rejs Moskwa – Fairbanks.

Ale to jeszcze nie koniec. Jest tutaj bowiem jeszcze jedno polonicum.

Kompletn─ů zagadk─ů jest los innego bohatera lotniczych akcji ratunkowych na obszarze Antarktyki – mowa o s┼éynnym radzieckim lotniku polskiego pochodzenia - Zygmuncie Lewaniewskim (w literaturze podaje si─Ö r├│wnie┼╝ Lewoniewski lub Lew├│niewski) (1902-1937). Jego wyczyny by┼éy s┼éynne w okresie mi─Ödzy dwoma wielkimi wojnami. Jemu te┼╝ powierzono misj─Ö przetarcia szlaku powietrznego pomi─Ödzy ZSRR i USA. Nie wchodzi┼éy w rachub─Ö lekkie, jednomiejscowe, i jednosilnikowe samoloty, ale pot─Ö┼╝ne czterosilnikowe, komercyjne olbrzymy ANT-25. Trasa lotu mia┼éa wie┼Ť─ç z Moskwy via Biegun P├│┼énocny do Fairbanks na Alasce – pocz─ůtkowo wzd┼éu┼╝ po┼éudnika Moskwy -  38oE, a nad Biegunem nale┼╝a┼éo wej┼Ť─ç na po┼éudnik Fairbanks – 148oW.

I tak w dniu 12 sierpnia 1937 roku, pot─Ö┼╝ny ANT-25 o oznaczeniach SSSR N-209 wyruszy┼é w sw├│j pierwszy i ostatni rejs do Stan├│w Zjednoczonych. Pocz─ůtkowo wszystko by┼éo OK., samolot lecia┼é na wysoko┼Ťci 6.000 m. Pierwsza radiodepesza zosta┼éa nadana z pozycji 87o55’N – 58oE i donosi┼éa o niesprzyjaj─ůcej pogodzie, kt├│ra zmusza ich do utrzymania wysoko┼Ťci 6.000 m.

Drugi radiogram donosi┼é o przelocie nad Biegunem o godzinie 13:40 i zawiera┼é pro┼Ťb─Ö o podanie prognozy pogody po ameryka┼äskiej stronie Bieguna. Zako┼äczono j─ů stwierdzeniem, ┼╝e wszystko jest w porz─ůdku.

Trzeci radiogram by┼é niepokoj─ůcy, Lewaniewski donosi┼é:

Lecimy na trzech silnikach; du┼╝e trudno┼Ťci. Przebijamy si─Ö przez g─Öste chmury...

Nale┼╝y nadmieni─ç, ┼╝e wia┼é ca┼éy czas silny czo┼éowy wiatr, kt├│ry utrudnia┼é lot samolotu, a poza tym ca┼éy czas by┼éo ca┼ékowite zachmurzenie. Prawdopodobnie maszyna zesz┼éa z pu┼éapu 6.500 m, gdzie by┼éo s┼éonecznie, na pu┼éap 4.500 m – w g─Öste chmury. Zacz─Ö┼éo si─Ö oblodzenie samolotu i co za tym idzie – dalsza utrata wysoko┼Ťci...

W dniu 13 sierpnia, o godzinie 15:58 jedna z jakuckich radiostacji odebra┼éa rzucone z samolotu pytanie – Czy nas s┼éyszycie?..., a potem nast─ůpi┼éa cisza w eterze. SSSR N-209 nie odezwa┼é si─Ö ju┼╝ nigdy. Czy┼╝ nie przypomina to ostatniego lotu Amundsena? Czy┼╝ nie przypomina to znikni─Öcia Amelii Earhard i jej samolotu Lockheed Electra? Czy┼╝ nie przypomina to pi─Öciu TBM Grumman-Avanger, kt├│re nale┼╝a┼éy do Flight-19, kt├│ry zagin─ů┼é w Tr├│jk─ůcie Bermud├│w?... Najpierw wszystko w porz─ůdku, potem jakie┼Ť niewielkie trudno┼Ťci, a potem tylko b┼é─Ödne ogniki radiosygna┼é├│w i koniec ┼é─ůczno┼Ťci. Na zawsze!...

Rozpocz─Ö┼éa si─Ö operacja poszukiwawczo-ratunkowa, w kt├│rej wzi─Öli udzia┼é najwi─Öksi znawcy i weterani Arktyki. W r├│┼╝nych warunkach pogodowych przeczesano tereny, wody i lody Arktyki, nad kt├│rymi m├│g┼é si─Ö pojawi─ç samolot Lewaniewskiego – wszystko na pr├│┼╝no. Nie znaleziono nawet ┼Ťladu po nim i jego czterech towarzyszach. Ich los sta┼é si─Ö kolejn─ů ponur─ů tajemnic─ů Arktyki... [6] Dzisiaj lec─ůc nad Biegunem pot─Ö┼╝nymi Airbusami czy Boeingami z Kopenhagi do Tokio czy Seulu nie zdajemy sobie sprawy, ┼╝e lecimy szlakiem naszego wielkiego i ju┼╝ zapomnianego rodaka...

Zagłada radzieckiego flagowca.

W rok p├│┼║niej, ca┼éy ┼Ťwiat pasjonowa┼é si─Ö akcj─ů ratunkow─ů za┼éogant├│w radzieckiej stacji naukowej „Siewiernyj Polius”, kt├│ra z Bieguna P├│┼énocnego zdryfowa┼éa a┼╝ do wschodnich wybrze┼╝y Grenlandii w czasie 274 dni i zosta┼éa podj─Öta z kry lodowej przez lodo┼éamacze s/s Tajmyr i s/s Murma┼ä. Dryf sko┼äczy┼é si─Ö na pozycji 70o54’N – 19o48’W, na wysoko┼Ťci grenlandzkiego Przyl─ůdka Brewstera. Czterej uczeni: Iwan Papanin, Ernest Krenkiel, Pietier Szyrszow i Jewgienij Fiedorow doskonale znie┼Ťli t─ů podr├│┼╝ przez Morze Grenlandzkie, dokonuj─ůc przy okazji wielu spektakularnych bada┼ä, obserwacji i odkry─ç – m.in. Basenu Arktycznego i przedzielaj─ůcego go Grzbietu Nansena.

Niewielu ludzi jednak pami─Öta, ┼╝e uratowanie czw├│rki Papaninowc├│w zosta┼éo okupione krwawo strat─ů 30 cz┼éonk├│w za┼éogi radzieckiego sterowca SSSR W-6 Osoawiachim, kt├│ry w dniu 5 lutego 1938 roku, o godzinie 19:00 wystartowa┼é z bazy w Do┼égoprudnym na im ratunek. Ten najwi─Ökszy w ZSRR statek powietrzny mierzy┼é 104,5 m d┼éugo┼Ťci, mia┼é 18.500 m3 obj─Öto┼Ťci, co pozwala┼éo mu osi─ůga─ç pu┼éap operacyjny 4.500 m z payloadem 8,5 tony. Trzy silniki o mocy 815 KM rozp─Ödza┼éy sterowiec do pr─Ödko┼Ťci 113 km/h. jego dow├│dca Niko┼éaj S. Gudowancew otrzyma┼é zadanie podj─Öcia Papaninowc├│w z kry i dostarczenie ich do kraju. Podyktowane ono by┼éo po┼Ťpiechem, bowiem kra ta kruszy┼éa si─Ö w coraz szybszym tempie, za┼Ť Tajmyr i Murma┼ä by┼éy jeszcze daleko. Zacz─ů┼é si─Ö wy┼Ťcig ze ┼Ťmierci─ů. W-6 lecial na wysoko┼Ťci 600 m nad ziemi─ů, i to sta┼éo si─Ö przyczyn─ů katastrofy, bowiem na jego trasie stan─Ö┼éa Nieb┼éo-gora – wzniesienie o wysoko┼Ťci 622 m n.p.m. I tak, jak na Titanicu w pami─Ötn─ů noc 14/15 kwietnia 1912 roku, tak na W-6 g├│r─Ö t─ů dostrze┼╝ono o u┼éamek sekundy za p├│┼║no. Pr├│ba manewru antykolizyjnego nie powiod┼éa si─Ö, i W-6 wyr┼╝n─ů┼é sw─ů mas─ů w stok Nieb┼éo-gory. Buchn─ů┼é p┼éomie┼ä i po┼╝ar strawi┼é statek powietrzny z 30 za┼éogantami. By┼éo to w dniu 6 lutego 1938 roku, oko┼éo godziny 20:00, w odleg┼éo┼Ťci oko┼éo 170 km na po┼éudnie od Murma┼äska... [7]

┼Üledztwo wykaza┼éo, ┼╝e winnymi byli autorzy mapy z 1904 roku, na kt├│rej nie uwidoczniono Nieb┼éo-gory. Takim by┼é wniosek komisji dochodzeniowej. Winni znale┼║li si─Ö w kazamatach ┼üubianki pod „czu┼é─ů opiek─ů” funkcjonariuszy NKWD. Wyroki wykonano...

Ale - ale... - jest pewien drobny szczeg├│┼é, kt├│ry m─ůci ten klarowny z pozoru obraz. Ot├│┼╝ – jak podaje Walerij Usolcew z Chabarowska autor artyku┼éu w „Kalejdoskopie NLO” z dnia 3 listopada 2003 roku, o katastrofie Osoawiachimu - kolejarze z pobliskiego miasta Kanda┼éaksza o┼Ťwietlili szczyt g├│ry reflektorami, by sterowiec si─Ö na ni─ů nie nadzia┼é. Za┼éoga sterowca widzia┼éa te ┼Ťwiat┼éa, a mimo to nie wykona┼éa manewru przeciwkolizyjnego – dlaczego? Co zawiod┼éo – ludzie czy sprz─Öt? My┼Ťl─Ö, ┼╝e pozostanie to kolejn─ů ponur─ů tajemnic─ů Arktyki...

O tych wydarzeniach opowiadali nam nasi dziadkowie, kt├│rzy byli ich ┼Ťwiadkami, tak jak my jeste┼Ťmy ┼Ťwiadkami wypraw statk├│w Apollo, lot├│w do ISS Alfa czy misji sond Mars Express i Stardust... Kiedy┼Ť to, co pasjonuje nas, dla naszych wnuk├│w te┼╝ b─Ödzie ju┼╝ tylko histori─ů...

Na Arktycznym Teatrze Działań Wojennych i...

II Wojna ┼Üwiatowa, to szczeg├│lnie ponury okres w historii Arktyki. Hitlerowcy usi┼éuj─ůc przerwa─ç dostawy konwojowe z Ameryki i Kanady do Zwi─ůzku Radzieckiego usi┼éuj─ů za wszelk─ů cen─Ö przerwa─ç szlaki komunikacyjne p├│┼énocnego Atlantyku i Oceanu Lodowatego. W latach 1939-44 wrze Bitwa o Atlantyk, kt├│rej apogeum przypada na rok 1943. Tzw. „wilcze stada” U-boot├│w dziesi─ůtkuj─ů konwoje, topi─ůc wszystko, co tylko porusza si─Ö na powierzchni wody. Ale Alianci szybko przejmuj─ů inicjatyw─Ö – nowe rodzaje broni i ┼Ťrodk├│w detekcji ZOP – sonary aktywne, pasywne i radar pozwalaj─ů na wykrywanie, za┼Ť bomby i granaty g┼é─Öbinowe nowej generacji pozwalaj─ů na skuteczne topienie niemieckich pirat├│w, zanim jeszcze dopadali swych ofiar.

Hitlerowcy zorientowali si─Ö, ┼╝e znajomo┼Ť─ç arktycznej „ku┼║ni pogody” daje mo┼╝liwo┼Ť─ç na trafne przepowiadanie pogody na Europejskim Teatrze Dzia┼éa┼ä Wojennych, a przecie┼╝ powodzenie operacji wojennych w du┼╝ej mierze zale┼╝y w┼éa┼Ťnie od kaprys├│w pani Aury, co dok┼éadnie wysz┼éo np. w czasie Bitwy o Ardeny (Bitwa o Wy┼éom) na prze┼éomie lat 1944/45. Dlatego w┼éa┼Ťnie jednym z cel├│w OPERATION WUNDERLAND by┼éo opanowanie szpicberge┼äskich i innych arktycznych stacji meteorologicznych. Ale i nie tylko, bowiem w gr─Ö wchodzi┼éo sparali┼╝owanie radzieckiej ┼╝eglugi Wielk─ů P├│┼énocn─ů Drog─ů Morsk─ů (Przej┼Ťciem P├│┼énocno-Wschodnim) i otwarcie mo┼╝liwo┼Ťci uderzenia na ZSRR od p├│┼énocy – innymi s┼éowy m├│wi─ůc – otwarcie Frontu P├│┼énocnego i wzi─Öcie Moskwy w dwa ognie – od zachodu i z p├│┼énocy, a zarazem odci─Öcie jej od syberyjskiego zaplecza i port├│w. To jest ju┼╝ moja hipoteza, ale innego wyt┼éumaczenia dla tej operacji po prostu nie ma... Jeszcze innym celem mog┼éo by─ç – i na pewno by┼éo – zbudowanie pot─Ö┼╝nej i tajnej zarazem bazy morskiej na Ziemi Peary’ego (Grenlandia P├│┼énocna) [8] na brzegach p┼éoni North-East Clear Water – jednego z nielicznych akwen├│w arktycznych ca┼éy rok wolnego od lod├│w. By─ç mo┼╝e do tej w┼éa┼Ťnie bazy wywieziono z p┼éon─ůcego Berlina samego F├╝hrera III Rzeszy Adolfa Hitlera. Nieprawdopodobne? No nie bardzo – zw┼éok Hitlera nie znaleziono do dnia dzisiejszego, a na tej sprawie po┼éama┼éy sobie z─Öby ameryka┼äska CIA, radzieckie KGB, izraelski MOSSAD czy biuro Simona Wiesenthala... Pisa┼éem ju┼╝ o tym wraz z dr Milo┼íem Jesensk├Żm w ksi─ů┼╝ce „WUNDERLAND: Pozaziemskie technologie Trzeciej Rzeszy”, w kt├│rej dochodzimy do wniosku, ┼╝e trop ten jest nader „ciep┼éy”... Podobn─ů hipotez─Ö stawia w swej powie┼Ťci hipotetyczno-sensacyjnej pt. „Tajemniczy okr─Öt podwodny” wspomniany ju┼╝ tutaj Leonid P┼éatow. 

... Hitler w Arktyce?

A dlaczego nie? Pierwsz─ů wskaz├│wk─ů jest wypowied┼║ Grossadmirala Karla D├Ânitza dla jednej z gazet niemieckich, kt├│ry sugeruje istnienie pot─Ö┼╝nej bazy morskiej, w kt├│rej Hitler m├│g┼éby si─Ö ukry─ç w razie czego. A drug─ů poszlak─ů jest wydarzenie, kt├│re opisuj─ů Alina i Czes┼éaw Centkiewiczowie w ksi─ů┼╝ce „Na podb├│j Arktyki”. Jest ono znane pod nazw─ů „Sprawa Kurs North” i przebieg┼éo nast─Öpuj─ůco – jesieni─ů 1943 roku, w czasie najwi─Ökszego nasilenia walk Bitwy o Atlantyk, z bazy USAF w Godthåb (Nuuk) startuj─ů trzy bombowce i dwa samoloty dalekiego zwiadu. W pewnym momencie samoloty gubi─ů drog─Ö i ich za┼éogi prosz─ů o podanie kursu. Ziemia odpowiada – Utrzyma─ç kurs North! I tak przez ca┼éy czas samoloty lecia┼éy na p├│┼énoc, a┼╝ wreszcie spad┼éy z braku paliwa. Amerykanom uda┼éo si─Ö je znale┼║─ç i przeprowadzili ┼Ťledztwo, w wyniku kt├│rego wysz┼éa na jaw zdumiewaj─ůca rzecz – a mianowicie:   ┼╝ a d n a   ameryka┼äska czy aliancka radiostacja   n i e   utrzymywa┼éa ┼é─ůczno┼Ťci z tymi samolotami! A zatem mogli to zrobi─ç tylko Niemcy. Przyj─Öto, ┼╝e by┼éa to robota za┼éogi jakiego┼Ť U-boota, kt├│ry zmyli┼é za┼éogi samolot├│w i wyprawi┼é je do bia┼éego piek┼éa... [9] A mo┼╝e to nie U-boot, a tajna baza III Rzeszy na Grenlandii? Baza, do kt├│rej mia┼é si─Ö ewakuowa─ç sam F├╝hrer III Rzeszy?

Wbrew temu, co si─Ö pisze, wystarczy┼éo, ┼╝eby Hitler wyrwa┼éa si─Ö z berli┼äskiego kot┼éa i przedosta┼é do Hamburga, a stamt─ůd do Norwegii samolotem, gdzie przesiad┼é si─Ö na U-boota, kt├│ry zawi├│z┼éby go na Ziemi─Ö Peary’ego. I chyba tak rzeczywi┼Ťcie by┼éo, tylko ┼╝e nikt nie chce – ze zrozumia┼éych wzgl─Öd├│w – tego przyzna─ç...

Kryptonimy „Muskox”, „Iceberg”, „High Jump”...

Jest jeszcze i trzecia poszlaka, o kt├│rej pisz─ů Centkiewiczowie, a mianowicie – ju┼╝ po wojnie, Amerykanie, Brytyjczycy i Kanadyjczycy ruszaj─ů w Arktyk─Ö. W 1945 roku, Anglicy zorganizowali wypraw─Ö na Biegun P├│┼énocny i ju┼╝ 15 maja tego┼╝ roku ich samolot przelecia┼é na trasie Reykjavik – Biegun P├│┼énocny – Reykjavik. Celem wyprawy by┼éy pomiary pola magnetycznego, promieniowania s┼éonecznego i stanu pogody, za┼Ť naprawd─Ö jest to wojskowy rekonesans przed maj─ůcymi tam nast─ůpi─ç operacjami militarnymi.

Od roku 1946 wyprawy arktyczne maj─ů charakter mniej lub bardziej wojskowy – pisz─ů Centkiewiczowie. Powstaj─ů ameryka┼äskie bazy militarne na wybrze┼╝ach Grenlandii. I co najciekawsze – W ci─ůgu dw├│ch powojennych lat USA skierowa┼éy na obszary arktyczne przesz┼éo 20 wypraw, w kt├│rych udzia┼é wzi─Ö┼éo kilkadziesi─ůt tysi─Öcy ludzi. Wi─Ökszo┼Ť─ç z tych wypraw mia┼éo czysto wojskowy charakter. W lutym 1946 roku przeprowadzono wielk─ů operacj─Ö wojskow─ů pod nazw─ů MUSKOX maj─ůc─ů na celu zbadanie mo┼╝liwo┼Ťci u┼╝ycia baz p├│┼énocnej Kanady, jako wyrzutni pocisk├│w rakietowych. [...]

 Inne wyprawy mia┼éy za zadanie wypr├│bowanie r├│┼╝nych rodzaj├│w broni w warunkach arktycznych oraz przeprowadzanie manewr├│w l─ůdowych, morskich i powietrznych.[...]

W manewrach, które w 1946 roku odbyły się na Alasce, wzięły udział specjalne oddziały w sile 4.500 ludzi. M.in. dokonywano prób różnych rodzajów broni i ekwipunku oraz wysadzania desantów.

Wiosna tego┼╝ roku jednostki morskie z udzia┼éem lotniskowca przeprowadza┼éy manewry na morzu wzd┼éu┼╝ wybrze┼╝y Labradoru oraz w Cie┼Ťninie Dawisa. Jednocze┼Ťnie inne oddzia┼éy ameryka┼äskiej floty wojennej odbywa┼éy ─çwiczenia na Morzu Grenlandzkim. Latem 1946 roku na morzach Beringa i Czukockim przeprowadzono ─çwiczenia okr─Öt├│w podwodnych pod kryptonimem ICEBERG.

Ameryka┼äskie statki ┼╝eglugi przybrze┼╝nej eskortowane przez lotniskowiec przep┼éyn─Ö┼éy wodami Cie┼Ťniny Baffina do miejscowo┼Ťci Thule/Qaanaag w p├│┼énocno-zachodniej Grenlandii. Tam za┼éo┼╝ono wielk─ů baz─Ö, z kt├│rej samoloty dokonywa┼éy lot├│w do Bieguna, a okr─Öty podwodne usi┼éowa┼éy pod lodem dop┼éyn─ů─ç do p├│┼énocnej Grenlandii. Napotkawszy jednak na ci─Ö┼╝kie lody zmuszone by┼éy cofn─ů─ç si─Ö do bazy.

Zwr├│─ç uwag─Ö Czytelniku na daty – to wszystko dzieje si─Ö w latach 1945-46 – jeszcze przedtem, zanim po 5 marca 1946 roku, m├│wi─ůc s┼éowami sir Winstona Churchilla –  W Europie, od Szczecina po Triest, zapad┼éa ┼╝elazna kurtyna. Czym jednak by┼éy te manewry? Ot├│┼╝ by┼éy niczym innym, jak „wykurzaniem” niedobitk├│w hitlerowc├│w z bazy Kriegsmarine na Ziemi Peary’ego i w og├│le z Arktyki! W roku 1947 Amerykanie podejmuj─ů operacj─Ö o kryptonimie HIGH JUMP na Antarktydzie, kt├│r─ů dowodzi adm. Richard Byrd. Celem HIGH JUMP jest przej─Öcie kontroli nad Now─ů Szwabi─ů (Neuschwabenland) i Ziemi─ů Kr├│lowej Maud, kt├│r─ů hitlerowskie Niemcy zagarn─Ö┼éy w kwietniu 1940 roku po ataku na Dani─Ö i Norwegi─Ö. I tak naprawd─Ö, to wygl─ůda na to, ┼╝e wtedy w┼éa┼Ťnie n a p r a w d ─Ö sko┼äczy┼éa si─Ö Druga Wojna ┼Üwiatowa... Przyznaj─Ö, ┼╝e kiedy czyta┼éem te materia┼éy, to czu┼éem si─Ö jak kot, kt├│ry z┼éapa┼é wyj─ůtkowo t┼éust─ů mysz, albo jak detektyw kanapowy, kt├│remu uda┼éo si─Ö znale┼║─ç kolejny fragment uk┼éadanki...

Wiem, ┼╝e wszystko to brzmi sensacyjnie, ale teraz dosz┼éy dodatkowe elementy ┼éamig┼é├│wki, kt├│r─ů stanowi┼éy ameryka┼äskie dzia┼éania w Arktyce w latach 1945-46. Do tego tak┼╝e wpisuje si─Ö to, co w lecie 1946 roku dzia┼éo si─Ö na szwedzkim niebie – co atoli jest ju┼╝ osobn─ů histori─ů, kt├│r─ů opisa┼éem w ksi─ů┼╝ce „WUNDERLAND 2 – Hitlerowskie rakiety Stalina”.

Ko┼äcz─ůc pragn─Ö jeszcze doda─ç, ┼╝e wiele relacji wskazuje na to, i┼╝ poza si┼éami militarnymi dw├│ch Supermocarstw na Arktycznym Teatrze Dzia┼éa┼ä Wojennych od czasu do czasu daje o sobie zna─ç jaka┼Ť    t r z e c i a   si┼éa, o kt├│rej wspominaj─ů ameryka┼äscy, rosyjscy i kanadyjscy weterani arktycznych patroli tej miary, co np. gen. Walentin Akkuratow i jego koledzy lotnicy, ameryka┼äscy i rosyjscy podwodniacy, kt├│rzy spotykali si─Ö z niewyja┼Ťnionymi zjawiskami w otch┼éaniach P├│┼énocnego Oceanu Lodowatego. Tego dowodz─ů r├│wnie┼╝ wypadki, jakim ulega┼éy radzieckie i rosyjskie okr─Öty podwodne w wodach m├│rz Barentsa, Karskiego i Norweskiego. W moim referacie na IX Mi─Ödzynarodowy Kongres Ufologiczny w Koszycach wymieniam niemal 30 jednostek, kt├│re tam uleg┼éy awariom lub po prostu znik┼éy! Nie zatopiono je, nie uleg┼éy minom, ale znik┼éy, jakby si─Ö rozpu┼Ťci┼éy w wodach arktycznych ocean├│w.

Je┼╝eli nic si─Ö nie zmieni w ┼Ťwiatowej polityce, to niejeden raz jeszcze us┼éyszymy o podobnych wydarzeniach i us┼éyszymy niejedn─ů hipotez─Ö, na temat tego, co dzieje si─Ö w wodach i przestrzeniach powietrznych Arktyki. I jeszcze niejedno ludzkie ┼╝ycie sko┼äczy si─Ö w niewyja┼Ťnionych okoliczno┼Ťciach...

Liczba odwiedzin: 614 274

 
Zaloguj siŕ
login (e-mail):
has│o:
zapomnia│em has│a
 
Magazyn
UFOinfo.pl
Bezp│atne! 
Črˇd│o informacji o nowoÂciach prosto do Twojej skrzynki e-mail.
 
Koszulki UFOinfo.pl


Zobacz te┐ inne wzory na:
P o w i e l a c z . p l
 
Quziy o UFO
Sprawd╝ siŕ!!!
W jednym z quizˇw.

Dokonaj wyboru tematu testu a nastŕpnie odpowiadaj na pojawiaj▒ce siŕ pytania. Ka┐de pytanie mo┐e mieŠ wiŕcej ni┐ jedn▒ prawid│ow▒ odpowied╝.

ú▒czna liczba pyta˝: 50
Dostŕpne kategorie:
Fenomen UFO
Og├│lnie o nieznanym
Polskie UFO
Tajemnice przyrody
Zjawiska niewyja┼Ťnione
 
Archiwum nowoÂci


UMARŁ PAPIEŻ - ŚWIAT POGRĄŻONY W ŻAŁOBIE...

.....>>> (02-04-2005)



Chupacabra w Polsce!!!

Incydent mia│ miejsce w sierpniu 1998 roku w okolicach Radomia (obrze┐a Puszczy Kozienickiej). Potwora spostrzeg│o dwˇch ludzi, ktˇrzy w lesie prawdopodobnie kradli drzewo. W tamtym rejonie odnaleziono rˇwnie┐ trzy martwe kozy...>>> (22-09-2004)



Wylatowskie piktogramy z lotu ptaka

Prezentujemy zdjŕcia piktogramˇw powsta│ych w Wylatowie w 2004 roku. Fotografie wykonano z "pok│adu" motolotni. Zdjŕcia dziŕki uprzejmoÂci IRG TORUĐ...>>> (09-08-2004)



Relacja z VIII UFO FORUM we Wrocławiu

Ju┐ po raz ˇsmy z kolei w Centrum Kultury Agora we Wroc│awiu odby│o siŕ UFO Forum. Tym razem w sobotŕ 27 marca 2004 roku. Pomys│odawc▒ jak i g│ˇwnym organizatorem jest jeden z czo│owych polskich znawcˇw tematyki ufologicznej - Janusz Zagˇrski...>>> (30-03-2004)


Na tropie diabła w Lublinie
(19-01-2005)

Czy naprawd─Ö potrzebna?
(19-01-2005)

Wilkołaki
(29-12-2004)

Lataj─ůcy talerz z Szambali
(29-12-2004)

Zderzenia planetoidy z Ziemi─ů nie b─Ödzie - alarm odwo┼éany
(28-12-2004)

Spotkanie z UFO we wsi Brodowo
(14-12-2004)

Zagadkowe błyski nad Pacyfikiem i Morzem Karaibskim
(09-12-2004)

Raport z "Doliny ┼Ťmierci"
(26-11-2004)

UFO nad ┼üodzi─ů
(25-11-2004)

Nawiedzony dom?
(25-11-2004)

Załoga porwana przez UFO
(19-11-2004)

Nowy rekord pr─Ödko┼Ťci!
(19-11-2004)

Marsjańskie Dossier
(17-11-2004)

Człowiek-sowa
(15-11-2004)

Ślady Pterozaura w Polsce!
(15-11-2004)

Gigantophis - w─Ö┼╝e giganty
(14-11-2004)

Lodowe "prezenty" z nieba
(14-11-2004)

Spotkanie z UFO nad Atlantykiem
(04-11-2004)

Nowy gatunek człowieka!
(30-10-2004)

Fenomen krwawi─ůcych drzew
(30-10-2004)

Paranormalne spotkania na autostradzie
(30-10-2004)

Bryła lodu...
(26-10-2004)

Mimikra
(26-10-2004)

Wrak UFO w Wielkim Kanionie?
(11-10-2004)

Tajemnice Strefy 51
(05-10-2004)

Kr─Ögi na polach i Stonehenge-2?
(05-10-2004)

Bliskie spotkanie w Lelowie?
(27-09-2004)

Tajemniczy podarunek
(25-09-2004)

Powt├│rka z Tunguski?
(25-09-2004)

Nieznane zwierz─Ö zastrzelone w Nikaragui
(20-09-2004)

Czarna zaraza - "prezent" z odleg┼éej przesz┼éo┼Ťci?
(20-09-2004)

Spotkanie z tajemnicz─ů istot─ů
(20-09-2004)

Piktogram w Łodzi
(07-08-2004)

Kolejne zdjęcia piktogramu ze Strzyżawy koło Bydgoszczy
(16-07-2004)

Sfilmowany moment tworzenia piktogramu w Wylatowie!!!
(11-07-2004)

Zdj─Öcia drugiego znaku w Wylatowie
(10-07-2004)

Kolejny piktogram w Wylatowie!
(10-07-2004)

Piktogram pod Bydgoszcz─ů (Fordon)
(10-07-2004)

Piktogram pod Bydgoszcz─ů
(08-07-2004)

Jest pierwszy znak w Wylatowie!!!
(06-07-2004)

Zdjęcia "dziwnych mgieł"
(16-06-2004)

Rysunki agroznaków ze Złotowa
(15-06-2004)

Piktogramy w Zamku Bierzgłowskim
(15-06-2004)

Agrosymbol w Złotowie
(27-05-2004)

UFO nad Meksykiem - film
(22-05-2004)

Zdj─Öcia agroznaku z ┼╗abienka
(17-05-2004)

Piktogram w ┼╗abienku
(16-05-2004)

UFO nad Meksykiem
(12-05-2004)

UFO nad Rzeszowem
(08-05-2004)

 
(c) 2004 - 2008 www.ufoinfo.pl
Wszelkie prawa zastrze┐one
TreÂci i opinie zawarte w publikowanych materia│ach na UFOinfo.pl nie s▒ zawsze zgodne
z opiniami i pogl▒dami redakcji. Ka┐dy Autor ma suwerenne prawo do umieszczania w│asnych
opinii w swoich publikacjach.